📞  (+48) 781 169 509
    pon-pt 08:00-16:00
PRZEJDŹ DO CENNIKA
usługi > pozycjonowanie

Instagram

Prowadzenie Instagrama

Mogłoby się wydawać, że serwis społecznościowy, jakim jest Instagram, to kompletnie bezużyteczna platforma dla osób zarządzających własną działalnością gospodarczą. Jednak jest całkowicie inaczej. Obecnie z Instagrama każdego miesiąca korzysta setki milionów internautów. To właśnie w tym miejscu większość użytkowników poznaje nowe firmy i znajduje interesujące produkty. Nie bez powodu uważa się więc, że ten popularny serwis społecznościowy ma niezwykły potencjał, jeśli chodzi o promocję firmy w Internecie.

Prowadząc profil na Instagramie, istotną rolę odgrywa regularne publikowanie zdjęć i wartościowych treści, które dotyczą specyfiki określonego przedsiębiorstwa. Im ciekawsze posty, tym więcej osób dołącza do grona stałych obserwatorów. Ponadto wpływ na pozyskiwanie followersów ma aktywność w dodawaniu relacji, czyli tzw. stories. W instagramowych stories można umieszczać ankiety, pytania, czy krótkie filmiki przedstawiające codzienność. Ta funkcja pozwala na utrzymanie bliskiego kontaktu z obserwatorami, lecz to nie wszystko. Aby internauci chętnie odwiedzali Twój profil, musi w nim panować spójność, porządek i ład. Ważna jest także wysoka jakość umieszczanych zdjęć oraz odpowiednie hashtagi.

Estetyka wpisów na Instagramie polega przede wszystkim na przemyślanej kolorystyce i atrakcyjnych tekstach, które trafiają do określonej grupy odbiorców. Zarówno posty, jak i relacje mogą zawierać informację dotyczące działalności firmy, historię jej powstawania, czy dotychczasowe realizacje. Na profilu umieścić można również adres prowadzący do strony internetowej przedsiębiorstwa oraz dane kontaktowe.

Instagram to tak naprawdę doskonałe rozwiązanie dla każdego biznesu, niezależnie od wielkości, czy branży. Ten serwis społecznościowy pozwala zdobyć wielu nowych klientów, a także zbudować renomę firmy.

Zakres działań

Prowadzenie konta na Instagramie wbrew pozorom jest dość czasochłonne. Bardzo często zrobione zdjęcia wymagają lekkich poprawek, np. nałożenia filtra, usunięcia zbędnych detali, czy rozjaśnienia. Obecnie dostępnych jest wiele aplikacji, które ułatwiają wykonanie takiej pracy.

Do najpopularniejszych programów do obróbki zdjęć na Instagrama należą m.in.:

Aby zdobyć większe zainteresowanie użytkowników, należy również dodawać ciekawe treści. Każdy tekst powinien wyróżniać się takimi cechami, jak:

Poza tym ogromne znaczenie ma systematyczne dodawanie relacji w ciągu dnia. W stories można umieścić zarówno zdjęcie, jak i krótki filmik. To miejsce, które umożliwia bezpośredni kontakt ze wszystkimi obserwującymi.

Realizowanie tych wszystkich zadań wymaga poświęcenia niemałej ilości czasu. Tworzenie własnego stylu to proces wieloetapowy. Niestety, nie wszystkie osoby prowadzące własną działalność są w stanie połączyć pracę nad rozwojem biznesu z zarządzaniem firmowymi mediami społecznościowymi, w tym Instagramem. Dlatego warto zlecić to profesjonalnej agencji reklamowej.

Zespół HXL zajmuje się przede wszystkim pozycjonowaniem stron internetowych. Dodatkowo oferujemy prowadzenie konta na Instagramie. Zakres działań obejmuje:

Strategia działania dopasowywana jest indywidualnie do potrzeb klienta. Każdy profil wymaga wdrożenia nieco innych zmian. Jednak tylko stała aktywność jest w stanie zagwarantować osiągnięcie sukcesu.

Na czym polega zwiększenie zasięgów na Instagramie?

Zwiększenie liczby obserwujących na Instagramie to nie łatwy temat. Wpływ na to ma bowiem wiele czynników. Liczy się nie tylko atrakcyjność i regularność postów. Podobnie jak w przypadku wyszukiwarki Google, serwisy społecznościowe również posiadają własny algorytm. Wśród algorytmu Instagrama powstało wiele założeń, lecz tylko niewielka część z nich jest prawdziwa.

Ciągłe dostosowywanie się do wskazówek, które przekazywane są przez twórców Instagrama, może być problematyczne. Czasami niektóre działania znacznie ucinają zasięgi. To oznacza, że dodany post jest widoczny dla niewielkiej ilości osób, a nawet zostaje całkowicie usunięty.

Oczywiście, duży wpływ na widoczność wpisów mają godziny, w jakich są one publikowane. Zakłada się, że „godziną szczytu” na Instagramie jest czas między 13.00, a 16.00. Wtedy większość użytkowników sięga po telefon, odpisuje na wiadomości i przegląda portale społecznościowe.

Nie mniejsze znaczenie ma również algorytm Instagrama, który dokonuje bieżącej analizy wyszukiwań i zainteresowań użytkowników. Działania tzw. „sztucznej inteligencji” sprawiają, że na tablicy internautów w pierwszej kolejności wyświetlane są nie tylko posty dodane chronologicznie (zgodne z aktualną datą i godziną opublikowania), ale także takie wpisy, które mogłyby się dla określonego odbiorcy wydawać interesujące. Możliwe jest to przez to, że Instagram bezustannie zbiera informacje na temat profili oraz relacji między innymi kontami. Dokonuje analizy polubionych postów, które przyciągnęły na dłużej uwagę internauty i na tej podstawie wyświetla w pierwszej kolejności treści o zbliżonej tematyce.

Dostosowanie się do wskazówek algorytmu Instagrama jest dość trudne, ponieważ szczegółowe wytyczne nie są nikomu znane. Jednak wiadomo, że platforma nie przepada za pewnymi zachowaniami użytkowników, w tym np.:

Istnieją również takie działania, które sprawiają, że posty osiągają większe zasięgi. Warto dbać o systematyczność publikowania postów oraz aktywność w InstaStories. Ważne jest także kilka pierwszych minut po dodaniu zdjęcia, kiedy należy odpowiadać na komentarze, czy wiadomości obserwujących. Jest to mile widziane nie tylko przez algorytm, ale także przez udzielające się osoby. Poza tym Instagram docenia także wartościowe treści, które dodatkowo zawierają odpowiednie hashtagi.

Firmowy Instagram

Mimo że znaczną część użytkowników platformy społecznościowej, jaką jest Instagram, tworzą osoby prywatne, to coraz częściej na założenie konta decydują się właściciele zarówno małych, jak i dużych biznesów z różnorodnych branż. Powód jest jeden, ilość korzyści wynikających z prowadzenia profilu firmowego, np.:

To tylko kilka z wielu zalet posiadania konta firmowego na Instagramie, które mogą przyczynić się do rozwoju Twojej działalności. Jednakże, aby profil przynosił realne efekty dla biznesu, konieczne jest przestrzeganie podstawowych zasad. Regularność w publikowaniu postów oraz dodawanie angażujących treści jest niełatwym zadaniem, szczególnie dla osób zarządzających własną działalnością gospodarczą. Prowadzenie Instagrama firmowego wiążę się także z dokonywaniem comiesięcznych analiz na temat obserwujących oraz działań konkurencji. Wyniki pozwalają zweryfikować, co przyciąga nowych użytkowników, a co nie wzbudza ich zainteresowania. Na podstawie takich danych dokonywane są zmiany, które pomagają osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty.

Doskonałym rozwiązaniem dla właścicieli firm jest nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją reklamową, która zajmuje się obsługą mediów społecznościowych, w tym Instagramem. Nasz zespół HXL oferuje tego typu usługi. Ilość publikowanych postów zależy od wymagań klientów. Zatrudnieni specjaliści na podstawie opracowanego harmonogramu tworzą unikatowe, starannie dopracowane treści, które uwzględniają istotne informacje dotyczące promowanej działalności. Poza tym angażujemy się w kontakt z obserwującymi, odpowiadając na reakcje pod zdjęciami, czy wiadomości prywatne. W ramach współpracy wyszukujemy lub tworzymy odpowiednie hashtagi, będące jednocześnie hasłem promocyjnym określonego biznesu oraz dbamy o aktywność w stories.

Jeśli brakuje Ci czasu lub nie masz pojęcia, jak działa Instagram, lecz zależy Ci na tym, aby Twoja firma zaistniała w tym serwisie społecznościowym i dotarła do nowych odbiorców skontaktuj się z Nami. Agencja reklamowa HXL w profesjonalny sposób założy lub zajmie się Twoim kontem biznesowym.

Bezpłatna wycena / konsultacja

szybki kontakt