Pisanie Tekstów
Porad dotyczących tego, jak zatrzymać potencjalnego klienta na stronie internetowej swojej firmy, jest naprawdę wiele. Jednak najważniejszym aspektem jest tekst. Odpowiednie zaprezentowanie oferowanych usług, czy produktów to klucz do sukcesu. Zdjęcia i grafika to tylko dodatek, który wizualnie ubogaca witrynę. Natomiast to właśnie angażujące treści sprawiają, że odbiorcy decydują się na zakup, bądź skorzystanie z usług.
Wraz z upływem lat dużej zmianie uległy preferencje użytkowników internetowych. Obecnie odbiorcy oczekują rzetelnych i konkretnych informacji. Zbyt nachalne zachwalanie i namawianie do skorzystania z oferty usług bądź produktów często przynosi odwrotne rezultaty, niż się spodziewamy. Dlatego konieczne jest stosowanie językowych środków perswazji z umiarem, tak, aby podkreślić zalety wynikające z danej współpracy, lecz nie atakować nimi klienta. Pisanie tekstów wymaga znalezienia „złotego środka”, który pozwoli osiągnąć oczekiwany efekt w postaci wysokiej oglądalności witryny oraz nowych odbiorców.
Właściwie dobrane słowa mogą nie tylko skłonić do podjęcia współpracy z określoną firmą, ale także wpływają na ogólne odczucia dotyczące marki. Jeśli więc zależy Ci na tym, aby Twoja działalność wzbudzała pozytywne emocje u osób odwiedzających stronę internetową przedsiębiorstwa, zainwestuj w profesjonalne pisanie tekstów, które oferuje agencja reklamowa HXL.
Pisanie tekstów na strony internetowe – co jest ważne?
Aby strona internetowa firmy wyróżniała się na tle konkurencyjnych witryn i skutecznie przyciągała użytkowników internetowych, powinna posiadać interesujące treści. Dobrze, jeśli już na samym początku powstawania serwisu planowane są opisy i artykuły. Tworzenie angażujących tekstów to proces wieloetapowy, przy którym należy wziąć pod uwagę takie aspekty jak:
Określenie grupy docelowej
Ustalenie grupy docelowej (czyli grupy osób, do której w głównej mierze kierowane są oferowane usługi lub produkty) jest niezwykle ważne. Inaczej bowiem należy skierować się do starszych osób, a inaczej do młodzieży. Kolejnym przykładem jest używanie specjalistycznego słownictwa, które nie sprawdza się w przypadku, gdy odbiorcami są osoby niewykwalifikowane w danej dziedzinie. Stosowanie słów zrozumiałych dla określonej grupy docelowej znacznie ułatwia dotarcie do takich osób, będących potencjalnymi klientami.
Określenie i poznanie potrzeb
To szczególnie istotny aspekt, jeśli zlecamy pisanie tekstów profesjonalistom. Treści mają być przekonujące, a jednocześnie powinny także pasować do charakteru działalności. Będąc osobą zlecającą, warto określić swoje oczekiwania względem opisów, które pojawią się później na stronie. Mogą one być nasycone konkretnymi frazami, a także przekazywać informacje w bardziej swobodny lub profesjonalny sposób. Jednak zasada ta dotyczy również osób oferujących usługę pisania tekstów. Posiadanie sprecyzowanych wytycznych od zleceniodawcy sprawia, że współpraca przynosi owocne rezultaty.
Przekazywane informacje
Teksty tworzone na witryny internetowe są przede wszystkim źródłem wiedzy o usługach i produktach oferowanych przez firmy. Opisy zawierają szczegółowe informacje na temat cech charakterystycznych przedsiębiorstwa, uwzględniając takie informacje, dzięki którym odbiorcy wiedzą, czym zajmuje się określona firma, gdzie znajduje się jej siedziba, jaki jest zakres działań, ile lat funkcjonuje na rynku oraz do kogo kierowana jest oferta. Tego typu informacje muszą być na tyle zrozumiałe i widoczne, aby czytelnik już po kilku sekundach od wejścia na stronę, wiedział, czego ona dotyczy. Jednak nie oznacza to przepełniania witryny treściami. Zbyt długi tekst może zniechęcić potencjalnego klienta, dlatego warto bazować na kilku kluczowych frazach, które określają działalność.
Przekonanie odbiorców
Strona internetowa to zdecydowanie wizytówka firmy, a zawarte w niej wysokiej jakości treści świadczą o dbałości o klienta. Co to oznacza w praktyce? Odwiedzający już na samym początku otwarcia się witryny nie mają problemu ze znalezieniem interesujących ich informacji. Poza tym każde słowa są dobrane tak, aby wzbudzić zaufanie użytkowników i zachęcić do skorzystania z usług bądź zakupu produktów. Używanie silnych argumentów powoduje osiągnięcie zamierzonego celu, zyskanie nowego klienta.
Praktyki SEO
Jeśli tekst powstaje z myślą o pozycjonowaniu strony internetowej, musi uwzględniać odpowiednią ilość fraz kluczowych. Wkomponowanie ich to nie proste zadanie, ponieważ zbyt intensywne nasycenie treści słowami kluczowymi może wyglądać nienaturalnie, co zniechęca czytelnika do pozostania na stronie. Warto poświęcić czas i uwagę właściwemu rozplanowaniu umiejscowienia fraz, tak, aby spełniały swoją funkcję, czyli pozwalały witrynie osiągnąć lepszą widoczność w wyszukiwarce, ale także płynnie uzupełniały tekst.
Formatowanie tekstu
Wpływ na to, czy osoby odwiedzające stronę internetową pozostaną na niej na dłużej, ma wpływ wiele czynników, w tym m.in. zamieszczone treści. Interesujące opisy tracą niemal całkowicie na wartości, jeśli tekst nie jest prawidłowo sformatowany. Nic bardziej nie odstrasza użytkownika niż widok długiego, rozkładającego się na całą szerokość strony tekstu. Aby uatrakcyjnić przekaz informacji, należy stosować wypunktowania, wyliczenia, ciekawe śródtytuły, czy różnego rodzaju grafikę, która zobrazuje nieco bardziej skomplikowane zagadnienia, poruszane w tekście.
Content marketing – co to jest i jakie niesie korzyści?
Publikowanie wartościowych treści, które zainteresują potencjalnych klientów to właśnie content marketing. Stosowanie tego typu strategii marketingowej jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do docelowej grupy odbiorców. Tekst odnosi się bowiem do konkretnych usług lub produktów, podkreślając ich atrakcyjność, a zarazem umożliwia zbudowanie relacji z odbiorcą. Przez to osoba czytająca ma wrażenie, jakby wypisane słowa były kierowane konkretnie do niej. Poza tym nie ma mowy tu o komunikacji jednostronnej. Odbiorca odczuwa zaangażowanie drugiej strony, np. w postaci ciekawych i regularnych komunikatów, takich jak newslettery.
Marketing treści opiera się na:
- Tworzeniu angażujących treści
- Zwróceniu uwagi określonej grupy odbiorców
- Zbudowaniu trwałej relacji z odbiorcami
Treści powstające w ramach content marketing, mogą być naprawdę różnorodne. W tym wypadku liczy się przede wszystkim osiągnięcie zamierzonego celu. Najpopularniejszą formą jest oczywiście publikowanie merytorycznych treści. Jednak mogą one przybierać formę artykułów, opisów, filmików, grafik, podcastów, e-booków, czy prezentacji multimedialnych. W ostatnim czasie dużym powodzeniem cieszą się również webinary, czyli internetowe spotkania bądź szkolenia prowadzone za pomocą technologii webcast.
Content marketing to nie tylko pisanie interesujących tekstów na witryny www. Strategia ta pozwala również wyjść poza Internet. Angażujące treści mogą znajdować się na ulotkach, w prasie, książkach czy gazetkach. Mimo że dzięki takim działaniom również można skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów, to przestrzeń wirtualna pozwala zrobić to szybciej i na większą skalę.
Czy warto poświęcić czas na marketing treści? Jeśli zależy Ci na zdobyciu nowych, stałych klientów, wzroście sprzedaży i ruchu na stronie internetowej firmy, to opcja, z której musisz skorzystać. Podstawą strategii content marketingu są ludzie. To z myślą o odbiorcach tworzone są każde treści. Muszą być one być zrozumiałe, a przede wszystkim wiarygodne. Takie podejście zachęca użytkowników internetowych do pozostania na stronie i skorzystania z oferty. Efektem jest zbudowanie zaufanego wizerunku marki i wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek.
Zalety publikowania angażujących treści na stronach internetowych
Treści publikowane na serwisach internetowych pełnią wiele istotnych funkcji, głównie przedstawiają ofertę firmy. Poza tym pomagają klientom w wyborze najlepszej opcji, inspirują przy podejmowaniu decyzji, a także stanowią odpowiedź na pytania, które pojawiają się w głowie czytelników zaraz po wyświetleniu witryny. To oznacza, że wykonują te same zadania, co pracownicy stacjonarni, lecz znacznie szybciej i prościej.
Jakie zalety wynikają z umieszczania wysokiej jakości tekstów na stronach internetowych? Oto kilka z nich:
Unikalne i długie teksty mają duży wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Utrzymywanie wysokiego miejsca w rankingu jednej z najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie przyczynia się do zwiększenia ilości klientów, a co za tym idzie, firma może się rozwijać i zwiększać dotychczasowe zasięgi.
Rzetelny tekst, pochodzący z wiarygodnego źródła prezentuje profesjonalne podejście firmy do obsługi klienta, sprawiając, że użytkownicy internetowi regularnie odwiedzają serwis.
Odpowiednio dobrane słowa potrafią z zadowalającym skutkiem zachęcić osobę zainteresowaną do zakupu, czy podjęcia współpracy. Ponadto pozwalają nawiązać relację z odbiorcami. Wpływ słów jest nieoceniony i często stanowi kluczową rolę w działaniach marketingowych.
Pisanie tekstów na strony internetowe, nazywane także często copywritingiem, to zajęcie wymagające czasu i umiejętności marketingowych. Celem jest przedstawienie oferty określonej działalności, ale także wypromowanie usług. Osoba pisząca musi stawić się na miejscu odbiorców, tak, aby, w jak największym stopniu sprostać ich wymaganiom, czyli dostarczyć wyczerpującą, lecz nie przytłaczającą ilość informacji. To trudna sztuka, lecz warta poświęceń, ponieważ przynosi długotrwałe efekty.
Jeśli prowadzisz przedsiębiorstwo i potrzebujesz wysokiej jakości treści, zgłoś się do agencji HXL. Nasz zespół oferuje profesjonalne pisanie tekstów na strony www dla firm z różnych branż, copywriting oraz content marketing. Tworząc unikalne teksty, bazujemy na najnowszych technikach sprzedaży, wykorzystując językowe środki perswazji. Jednak priorytetem są dla nas indywidualne potrzeby klientów. Dlatego każda współpraca to szereg konsultacji, które pozwalają skutecznie osiągnąć sukces.
Bezpłatna wycena/konsultacja
HXL Sp. z o.o.
Plac Solny 15
50-062 Wrocław
(+48) 781 169 509