Pozycjonowanie Stron WWW
Pozycjonowanie stron (SEO – Search Engine Optimization) w internetowej wyszukiwarce Google to szereg długofalowych działań, mających na celu zwiększenie widoczności witryny www w wynikach wyszukiwania. Pozycjonować można wszystkie strony internetowe – sklepy online, a także blogi.
Znalazłeś się na stronie firmy HXL, ponieważ chcesz, aby Twoja witryna internetowa była widoczna w Internecie, a produkty i usługi, które oferujesz, dotarły do jak największej ilości odbiorców. Oznacza to również, że wiesz, jak ważne obecnie jest promowanie swojego biznesu w sieci. Jednak czy na pewno zdajesz sobie sprawę, jak wielką moc posiada pozycjonowanie witryny www i na czym dokładnie polega?
Czynniki, które mają wpływ na pozycję stron internetowych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google to między innymi:
- ilość i jakość treści na stronie
- wykorzystanie fraz kluczowych w tekstach
- działanie strony pod kątem technicznym
- wykorzystanie fraz kluczowych w tytułach tekstów
- szybkość ładowania witryny www
- właściwa optymalizacja kodu HTML
- ilość linków zewnętrznych
- widoczność strony w social media
- odpowiednie zarządzanie strukturą strony
- dostosowanie serwisu do wyświetlania na urządzeniach mobilnych
Dlaczego korzystanie z profesjonalnej usługi SEO jest takie ważne?
Kolejność stron wyświetlanych w wyszukiwarce po wpisaniu kluczowych wyrażeń jest zależna od algorytmu Google. Mimo że dokładne działanie algorytmu wciąż pozostaje zagadką, to znanych jest niemal 200 czynników, które wpływają na pozycje stron internetowych. Warto jednak podkreślić, że ulegają one ciągłym aktualizacjom, dlatego specjaliści do spraw SEO dokonują bezustannych zmian w optymalizacji witryn. Co więcej, konieczne jest przeprowadzanie regularnych analiz, dzięki którym łatwiej jest zaplanować wdrażanie poszczególnych działań.
Niemożliwe jest osiągnięcie wysokiej pozycji i utrzymanie jej "na zawsze". Pozycjonowanie stron internetowych to nie jest jednorazowa czynność, która przynosi natychmiastowe efekty w krótkim czasie. Rezultat prac wykonanych przez specjalistów do spraw SEO powinien być oceniany po upływie kilku miesięcy.
Jako grupa osób doświadczonych w branży reklamowej, mamy świadomość, że większość internautów po wpisaniu frazy kluczowej celuje w strony znajdujące się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, czyli w tak zwane „TOP 10”. Dlatego Nasza agencja reklamowa HXL dokłada wszelkich starań, aby skutecznie zwiększyć widoczność witryn internetowych klientów, wykonując działania on-site oraz off-site, takie jak marketing treści, monitorowanie działań konkurencji, czy pozyskiwanie linków zewnętrznych.
Jakie działania wykonuje się w ramach pozycjonowania stron internetowych?
Po wpisaniu do wyszukiwarki Google konkretnej frazy kluczowej pojawia się lista stron odpowiadających zapytaniu – to właśnie pierwsze z nich są najczęściej wybierane przez użytkowników internetowych. Wdrożenie odpowiednich działań w ramach pozycjonowania może sprawić, że Twoja witryna również znajdzie się w czołówce wyników wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe, nawiązujące do oferowanych produktów bądź usług.
Proces pozycjonowania składa się z takich elementów jak:
Audyt SEO
Rozpoczęcie prac nad stroną internetową nie może obejść się bez przeprowadzenia kompleksowej analizy, podczas której wyszukiwane oraz eliminowane są błędy w prowadzeniu witryny. To najważniejszy etap, który pozwala opracować skuteczną strategię, wykluczającą dotychczasowe nieprawidłowości.
Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki Google
Proces ten sprawia, że witryna staje się bardziej użytkowa i przyjazna zarówno dla internautów, jak i robotów wyszukiwarki Google. Co to oznacza? Szybciej się wczytuje, jest odpowiednio sformatowana, posiada interesujące treści, nasycone frazami kluczowymi i odpowiednio opisany meta title oraz meta description, czyli jedne z elementów kodu strony. Dzięki wynikom z audytu SEO wprowadzanie poprawek w optymalizacji strony przebiega znacznie sprawniej.
Analiza działań firm konkurencyjnych
Algorytm Google to jedno, drugim, kluczowym czynnikiem wpływającym na pozycję strony internetowej są działania firm z takich samych lub podobnych branż. Aby zyskać i utrzymać przewagę nad firmami konkurencyjnymi, należy podjąć stałą współpracę z profesjonalistami do spraw SEO. Specjaliści określają ilość witryn pokrewnych tematycznie oraz jakie słowa kluczowe są wspólne z określoną stroną. Dokonują również analizy linków przychodzących. Na tej podstawie zostają wprowadzone zmiany optymalizacyjne i inne działania prowadzące do osiągnięcia pozycji lidera.
Dobór słów kluczowych
Wybranie fraz kluczowych ułatwiają specjalnie do tego przeznaczone narzędzia, takie jak na przykład Planner Google czy Senuto. Dzięki temu można w szybki i łatwy sposób pozyskać dane dotyczące tego, co jest i jak często wyszukiwane przez internautów. Frazy kluczowe powinny być dopasowane do specyfiki firmy. Jest to kolejny, istotny krok, przybliżający do osiągnięcia zamierzonych efektów, czyli dotarcie do docelowej grupy internautów.
Content marketing
Tworzenie wartościowych treści daje możliwość zdobycia stałych odbiorców oraz zbudowania zaufanego wizerunku przedsiębiorstwa. Warto wiedzieć, że wartościowe treści to nie tylko artykuły, czy opisy produktów. Content marketing to także infografiki, newslettery, blogi, podcasty, webinary oraz filmiki video.
Linki przychodzące
Pozyskiwanie linków zewnętrznych służy do umieszczania odnośników i hiperłączy, które przekierowują internautów do pozycjonowanej strony internetowej. Odnośniki można wpleść między fragmentami artykułów, umieścić w nagłówkach, czy dodać do infografiki. Ich ilość jest uzależniona od wielu czynników, w tym przede wszystkim od branży, w której działa firma pozycjonowanej strony. Czasami zdarza się, że trzeba pozyskać nawet setki linków przychodzących, aby rezultat był zadowalający.
Przedstawione powyżej kroki stanowią najistotniejszy etap prac w pozycjonowaniu stron internetowych. Kluczowe jest jednak prawidłowe wykonanie tych wszystkich czynności i uzbrojenie się w cierpliwość. Pierwsze efekty mogą być bowiem widoczne dopiero po kilku tygodniach.
Zalety pozycjonowania strony internetowej
Jedną z metod na wypromowanie swojej działalności jest pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google. Popularność tej metody wynika z jej ogromnej skuteczności. Obecnie nic nie przynosi tak zaskakujących efektów, jak widoczność strony w sieci.
Broszury, ulotki, wizytówki, czy banery wciąż są dobrym rozwiązaniem marketingowym. Jednak po co stawiać tylko na dobre rozwiązania, skoro na wyciągnięcie ręki można skorzystać z tych najlepszych, jakim jest właśnie pozycjonowanie witryny www.
Dlaczego warto inwestować w obsługę SEO? Wśród wielu zalet wynikających z pozycjonowania strony internetowej, wyróżnia się szczególnie:
01
Poprawa widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google
Im wyższą pozycję zajmuje Twoja strona w Google, tym jest bardziej widoczna dla odbiorców, co przekłada się na ilość odwiedzin. Dzięki odpowiednim frazom kluczowych witryna może wyświetlać się również po wpisaniu słów nawiązujących do tematyki serwisu.
02
Większy ruch na stronie
Prace optymalizacyjne, pozyskiwanie linków zewnętrznych, czy publikowanie angażujących treści przyczyniają się do stopniowego wzrostu ruchu na stronie. Rosnąca liczba wyświetleń daje szansę na zdobycie nowych klientów, którzy skorzystają z oferowanych usług lub produktów i zwiększenie zysków.
03
Długofalowa inwestycja
Pozycjonowanie strony internetowej wymaga przede wszystkim czasu. Nie jest to proces, którego efekty są zauważalne od razu. Jednak na wyniki warto poczekać, ponieważ będą one przekładać się na rozwój firmy nawet przez długie lata, jeśli witryna zostanie na stałe pod opieką specjalistów do spraw SEO.
04
Budowanie wizerunku firmy
Dzięki pozycjonowaniu strony Twoja firma może w końcu zaistnieć, nawet jeśli jesteś już na rynku parę lat. Obecność i widoczność witryny w Internecie pozwala dotrzeć do nieograniczonej liczby odbiorców. Poza tym działania w ramach content marketing sprawiają, że możliwe jest utrzymywanie stałego kontakt z użytkownikami, co powoduje, że znacznie zwiększa się ich zaufanie do marki, a firma zyskuje popularność.
05
Nawiązywanie relacji partnerskich z innymi firmami
Jeśli Twoja strona internetowa wyświetla się jako jedna z pierwszych po wpisaniu konkretnych fraz, staje się widoczna również dla innych, często konkurencyjnych firm. Czy to zaleta? Oczywiście. Wiele przedsiębiorstw, nawet tych funkcjonujących w tej samej branży, nawiązuje między sobą relację biznesowe, polecając się nawzajem lub wymieniając zleceniami. Taka współpraca niesie naprawdę wiele korzyści.
06
Rozwój działalności
Niezaprzeczalnie, pozycjonowanie strony internetowej wpływa na zwiększenie ilości klientów i zysków. Wzrost przychodów sprawia, że biznes może się prężnie rozwijać, na przykład poszerzając ofertę lub rozpoczynając działania na nowych obszarach, poza granicami kraju.
Jak widać, z pozycjonowania strony internetowej wynika mnóstwo korzyści, dlatego że wyszukiwarka internetowa Google to główne źródło wiedzy dla miliardów ludzi na całym świecie. Nie ma więc lepszego miejsca na wypromowanie swojej firmy niż Internet. Nie ważne, czy prowadzisz małe, czy duże przedsiębiorstwo. Znaczenia nie ma również, w jakiej branży działasz. Pozycjonowanie jest doskonałą opcją dla każdego, komu zależy na skutecznej reklamie.
Jeśli chcesz być widoczny w Internecie i zyskać przewagę nad konkurencją, napisz do Nas. Agencja reklamowa HXL posiada wieloletnie doświadczenie w branży reklamowej. Dzięki temu oferowane usługi są na najwyższym poziomie. Nasz zespół zajmuje się kompleksową obsługą SEO, bazując na innowacyjnych metodach marketingowych. Co więcej, doradzamy w wielu kwestiach optymalizacyjnych i technicznych.
Bezpłatna wycena/konsultacja
HXL Sp. z o.o.
Plac Solny 15
50-062 Wrocław
(+48) 781 169 509