Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to szereg działań podejmowanych w celu osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwaniach wyszukiwarki Google na słowa kluczowe związane z konkretną lokalizacją. Dzięki temu możliwe jest skuteczne pozyskiwanie klientów oraz budowanie wizerunku zaufanej marki w określonym regionie. Użytkownikom wpisującym taką frazę, jak np. prawnik Wrocław, wyświetlana jest lista stron internetowych, należących do kancelarii adwokackich działających na terenie Wrocławia. Zadaniem specjalistów jest umieszczenie strony internetowej firmy, która korzysta z tego typu usług SEO, na najwyższych notowaniach w rankingu Google.

Pozycjonowanie lokalne składa się również z optymalizacji i promocji wizytówki firmy w Mapach Google. Poza obecnością w Google Maps, która umożliwia poznanie dokładnej lokalizacji, czy trasy prowadzącej do przedsiębiorstwa, do dyspozycji klientów są także inne informacje, w tym m.in. godziny i dni, w których firma funkcjonuje, opinie oraz dane kontaktowe. Google stale pracuje nad udoskonaleniem mechanizmu, który wskazuje internautom najlepsze wyszukiwania, czyli firmy regionalne, które oferują interesujące użytkowników produkty bądź usługi. Osoby prowadzące własną działalność gospodarczą bardzo często decydują się na SEO lokalne. Głównym powodem jest chęć zwiększenia grupy potencjalnych klientów. Pozycjonowanie lokalne może reklamować działalność na terenie miasta (a nawet dzielnicy), gminy, powiatu, województwa i konkretnego regionu..

Firma HXL w zakresie pozycjonowania lokalnego wykonuje:

Skrupulatną analizę i dobór fraz kluczowych powiązanych z konkretnym regionem

Wizytówkę w Google Moja Firma lub jeśli istnieje - optymalizację

Optymalizację witryny internetowej pod pozycjonowanie w wyszukiwarce Google na rynku najbliższym dla danego przedsiębiorstwa

Czy pozycjonowanie lokalne jest dobre dla małych firm?

SEO lokalne to opcja, która sprawdza się zarówno w przypadku małych, jak i dużych biznesów działających w różnych branżach. Usługa lokalnego SEO jest odpowiednia w przypadku firm specjalizujących się m.in. w edukacji, turystyce, finansach, gastronomii czy też transporcie, handlu, rolnictwie i znacznie większej ilości specjalizacji.

Ważne jest, na jakim rynku funkcjonuje firma. Jeśli produkty lub usługi kierowane są do osób pochodzących z konkretnego regionu, warto wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do potencjalnych klientów, korzystając z pozycjonowania lokalnego.

Odpowiednio dobrane frazy kluczowe uwzględniające obszar funkcjonowania firmy (np. serwis rowerowy Kraków) to skuteczny sposób na promocje lokalnej działalności w wyszukiwarce Google. Co więcej, działania podejmowane w celu uzyskania wysokich pozycji dla fraz lokalnych, mogą mieć bezpośredni wpływ na ranking ogólnych słów kluczowych w określonej lokalizacji. To oznacza, że witryna www wyświetli się również w przypadku wpisania słów kluczowych niezawierających lokalizacji (np. serwis rowerowy).

Pozycjonowanie lokalne to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które dysponują niewielkimi środkami finansowymi na działania marketingowe, lecz dążą do dotarcia do nowej grupy potencjalnych klientów, pochodzących z danego regionu. Wśród lokalnych fraz kluczowych panuje dużo mniejsza konkurencja, co daje możliwość uzyskania wysokich pozycji w krótkim czasie.

Jak przebiega pozycjonowanie lokalne?

Każde pozycjonowanie lokalne powinno opierać się na przygotowaniu indywidualnej strategii pozycjonowania. Możliwe jest promowanie strony internetowej na frazy uwzględniające:

Pierwsza część prac obejmuje audyt SEO, czyli analizę witryny www pod względem widoczności w wyszukiwarce Google. Są to działania optymalizacyjne, skupione nie tylko na stronie technicznej, ale również m.in. na treściach. Zmiany dotyczą nagłówków, jakości treści i ich nasycenia słowami kluczowymi. Następuje także założenie konta w Google Moja Firma oraz umieszczenie na serwisie mapy Google z lokalizacją przedsiębiorstwa.

Geolokalizacja

Geolokalizacja, czyli automatyczne rozpoznawanie lokalizacji to jedna z metod stosowanych przez Google do dokładnego określania miejsca osób korzystających z wyszukiwarki. Wystarczy adres IP, włączona historia lokalizacji oraz lista ostatnio wyszukiwanych miejsc. To pozwala Google na dostarczanie jak najbardziej celnych wyników wyszukiwania dopasowanych do obszaru zamieszkania lub pobytu użytkowników. Geolokalizacja sprawia, że lista wyników na określone zapytania jest inna dla internautów z Łodzi, a jeszcze inna dla mieszkańców Warszawy, Poznania, czy Wrocławia. Wpływ na popularność lokalnych słów kluczowych ma przede wszystkim powierzchnia danego województwa, a co za tym idzie, istotna jest również ilość mieszkańców miasta, czy regionu. Te same czynniki oddziaływają na potencjał regionalnego pozycjonowania strony internetowej w Google.

Pozycjonowanie strony internetowej na różne lokalizacje

Z usługi lokalnego SEO korzystać mogą także właściciele przedsiębiorstw posiadający więcej niż jedną lokalizację. Oznacza to, że firma poza siedzibą ma kilka oddziałów na terenie innych miast lub województw. W takim przypadku SEO uwzględnia każdą z lokalizacji.

Przygotowywane są odrębne landing page, które pozwalają na pozycjonowanie fraz z lokalizacjami, jak również dostarczaniu szczegółowych informacji klientom na temat konkretnego oddziału. Dodatkowo pod lokalne SEO należy koniecznie uwzględnić tworzenie indywidualnych kont Google Moja Firma dla każdej jednostki z osobna.

Stworzenie profilu i wizytówki firmy, którą umieszcza się na Mapach Google, umożliwia platforma Google Moja Firma. Dzięki tej usłudze można zlokalizować firmę na mapie, uzyskać numer telefonu, czy adres e-mail, a nawet poznać opinie osób, które skorzystały z usług danej firmy lub zakupiły oferowane produkty.

Pozytywne komentarze zwiększają widoczność wizytówki i powodują, że potencjalni klienci chętniej decydują się na skorzystanie z oferty przedsiębiorstwa cieszącego się zaufaniem. To niezaprzeczalnie wpływa na rozwój biznesu i generowane zyski. Dlatego warto dbać o jakość towaru oraz wysoki poziom obsługi. Wizytówka w Google Moja Firma często zawiera także zdjęcia dodane przez właściciela oraz odwiedzających.

Założenie konta na platformie Google Moja Firma trwa zaledwie kilka minut. Po tym czasie i weryfikacji profilu utworzona zostaje wizytówka firmy. Jednak aby była ona widoczna dla internautów, konieczne jest wpisanie odpowiedniego kodu, który wysyłany jest na wcześniej podane dane adresowe.

Podejmowane działania w żaden sposób nie są ryzykowne dla ogólnych fraz kluczowych czy uwzględniających nazwę głównej lokalizacji. Natomiast pozycjonowanie jednej podstrony na kilka lokalizacji jest nieopłacalne i często nie przynosi zadowalających efektów.

Wśród korzyści płynących z założenia konta w Google Moja Firma wyróżnia się:

widoczność strony w sieci
przewaga nad konkurencją
zdobywanie zainteresowania osób szukających lokalnych firm
bezpłatny content (np. opinie i zdjęcia) od lokalnych przewodników
pojawianie się w kilku miejscach w wynikach wyszukiwania (np. tradycyjny wynik wyszukiwania, w dziale wizytówek Google Maps, w dziale wyników lokalnych)

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w regionie

Tylko silna współpraca między ekspertami od pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google, przedstawicielami handlowymi i właścicielami firm, znającymi oczekiwania potencjalnych klientów oraz specyfikę działającego biznesu umożliwia osiągnięcie satysfakcjonującej pozycji w wynikach lokalnych.

Sam mechanizm pozycjonowania lokalnego stron internetowych wygląda bardzo podobnie, jak standardowe SEO. Najważniejszym etapem jest wykonanie optymalizacji strony pod względem doboru fraz kluczowych, umieszczania wartościowych treści, spełniających potrzeby użytkowników odwiedzających witrynę, a także pozyskiwanie linków zewnętrznych.

W pozycjonowanych frazach kluczowych nie muszą znajdować się tylko nazwy oferowanych produktów lub usług wraz z lokalizacją siedziby. Dopuszcza się dodawanie nazw okolicznych miejscowości, województwa bądź regionu (jeśli zasięg firmy obejmuje taki obszar).

Przy optymalizacji strony w pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się nazwę miasta:

Takie dane znacznie ułatwią wyszukiwarce Google znalezienie dokładnej lokalizacji firmy, do której należy prowadzona strona www.
W pozycjonowaniu lokalnym można również uwzględnić:

Korzystanie z usługi lokalnego SEO – korzyści

Najważniejszym powodem, dla którego warto zajmować wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy kluczowe, jest możliwość rozwoju firmy poprzez pozyskanie nowych klientów. Osiągnięcie sukcesu i utrzymanie stabilnej pozycji na rynku to cel, który można zdobyć, nawet działając tylko lokalnie – w konkretnym mieście lub na obszarze województwa.

Właścicielom firm funkcjonujących w danym regionie zależy przede wszystkim na dotarciu do osób zamieszkałych w najbliższej okolicy. Salon kosmetyczny, restauracja, warsztat samochodowy, studio fotograficzne, gabinet dentystyczny czy psychologiczny chcą promować swoje usługi w miejscu, w którym prowadzony jest biznes, dlatego, że to z lokalnych klientów czerpią największe zyski.

Obecnie, Internet, a w szczególności wyszukiwarka Google jest głównym źródłem informacji. To właśnie przy pomocy Google wiele osób szuka konkretnych produktów lub usług. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu regionalnemu, na wyświetlaczach użytkowników komputerów, laptopów, tabletów i smartfonów pojawiają się adresy i dane kontaktowe okolicznych przedsiębiorstw. Pozwala to na szybkie zakupy potrzebnego towaru, skorzystanie z zabiegów kosmetycznych, wybranie fachowca, który wyremontuje mieszkanie, czy umówienie opiekunki dla dziecka, kiedy nadarzy się awaryjna sytuacja. Obecność w top 10 w wynikach wyszukiwania na kluczowe słowa lokalne daje mnóstwo możliwości, jedną z nich jest właśnie trafianie do grupy realnie potencjalnych klientów.

Istotną zaletą usługi SEO lokalnego jest niska cena skutecznej promocji firmy. Poświęcanie ogromnych środków finansowych na reklamę firmy powoli odchodzi w zapomnienie. Przez mniejszą konkurencję niż przy standardowej usłudze SEO, pzycjonowanie lokalne nie tylko zwiększa widoczność strony, ale przede wszystkim w szybki sposób pozwala zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Jeśli pragniesz stać się liderem w swoim regionie i zwiększyć zainteresowanie oferowanymi produktami lub świadczonymi usługami skorzystaj z pozycjonowania lokalnego w Google. Ta niewielka iwestycja może przynieść ogromną zmianę w przychodach Twojego biznesu. Ponadto skuteczne pozycjonowanie regionalne sprawi, że Twoja firma zyska renomę i prestiż. Specjaliści z agencji reklamowej HXL specjalnie dla Ciebie opracują indywidualną strategię, która w krótkim czasie przyniesie zadowalające efekty.

Bezpłatna wycena/konsultacja



    Udowodnij, że jesteś Człowiekiem, wybierając filiżankę.

    HXL Sp. z o.o.

    Plac Solny 15

    50-062 Wrocław

    (+48) 781 169 509