Pozycjonowanie
Czego się dowiesz? Czym jest skuteczne i profesjonalne pozycjonowanie w Internecie strony WWW firm i sklepów. Ile kosztuje pozycjonowanie strony? Czym jest wypozycjonowanie strony? Czym jest pozycjonowanie organiczne, lokalne? Pozycja strony w internecie w Google. Agencja SEO, Firma Pozycjonująca, Oferta.
Pozycjonowanie stron internetowych ma na celu uzyskanie wysokich pozycji stron www w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki internetowej, np. Google. Dzięki temu wysoko pozycjonowane strony mogą trafiać do większej liczby użytkowników internetowych, w tym do potencjalnych klientów.
Strony internetowe zajmujące wysokie pozycje w wyszukiwarce internetowej docierają do dużej grupy zainteresowanych, co przekłada się na skuteczne budowanie popularności marki oraz pozytywnie wpływa na wzrost sprzedaży oferowanych produktów, bądź usług. Pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces, na który składa się między innymi:
- odpowiedni dobór słów kluczowych
- przeprowadzanie kompleksowej analizy SEO
- optymalizacja treści na stronie internetowej
- analiza działań konkurencji
- stałe kontrolowanie pozycji i widoczności
- pozyskiwanie linków poprzez publikowanie reklam na odpowiednich witrynach www
- dokonywanie usprawniających prac (tak zwanych on page i off page)
Na pozycjonowanie w Google, wpływa bardzo wiele czynników, takich jak:
- wysoka jakość treści
- słowa kluczowe w tytułach stron
- odpowiednio skonstruowany opis stron dla użytkowiników i robotów sieciowych
- używanie odpowiednio dobranych nagłówków (np. H1)
- zoptymalizowane media np. grafiki i filmy
- przyjazne linke/adresy URL (z odpowiednimi wyrażeniami do danej podstrony)
- właściwa nawigacja wewnętrzna (logiczna i łatwa dla użytkowników jak i robotów sieciowych wyszukiwarek)
- odpowiednia optymalizacja (prace webmasterskie, copywriterskie i inne)
- ciągłe, nieprzerwalne działanie witryny internetowej 24h/dobę (serwera/hostingu na którym znajduje się strona)
- linki przychodzące z odpowiednich i zadbanych serwisów
- użycie bezpiecznego protokołu HTTPS
- użyteczność witryny tzw. UX (user experience - doświadczenie użytkownika)
- dostosowanie strony do urządzeń mobilnych
- zastosowanie odpowiednich danych strukturalnych
- założony i zoptymalizowany profil w usłudze Google Moja Firma
- szybkość wczytywania się strony internetowej
- autorytet i wiek domeny
- usprawnienie właściwej indeksacji strony przez roboty wyszukiwarek
Jedną z najlepszych metod na uzyskanie wysokiej pozycji i widoczności, a także zwiększenie ruchu na stronie jest promocja w Google. Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) to szereg działań marketingowych, których celem jest osiągnięcie wysokich pozycji na określone słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki internetowej, w tym przede wszystkim Google. Jedną z nazw pozycjonowania jest SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli proces optymalizowania witryny pod wyszukiwarki.
Reklama w wyszukiwarce internetowej Google daje wiele możliwości. Każdego miesiąca miliony internautów korzysta z wyszukiwarek, z czego aż 97% z nich to użytkownicy Google. Jeśli więc Twoja strona internetowa wymaga odpowiedniej promocji, warto zapoznać się z ofertą firmy HXL. Profesjonalne pozycjonowanie sprawi, że Twoja witryna będzie w końcu widoczna w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu wzrośnie liczba odwiedzin. Natomiast większe zainteresowanie spowoduje gwałtowny wzrost sprzedaży. Zadbaj o to, aby potencjalni klienci z łatwością odnaleźli stronę internetową Twojej firmy i zapytaj o bezpłatną ofertę SEO.
Oferta usług firmy HXL obejmuje:
- bieżącą optymalizację strony www dopasowywaną do aktualnych algorytmów wyszukiwarki internetowej Google bazującej na analizie konkurencji
- kompleksowy audyt SEO
- efektywne pozycjonowanie strony na wiele wybranych słów kluczowych
- poradnictwo ekspertów SEO posiadających wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych
Efekty pozycjonowania stron internetowych
Proces, jakim jest pozycjonowanie strony w Google (SEO) to działanie długofalowe, które składa się na wiele etapów. Prace podzielić można na on-page, czyli wykonywane na samej stronie, a także poza nią tzw. off-page.
Specjaliści z firmy HXL każdy z wykonywanych projektów SEO traktują indywidualnie. Takie podejście pozwala na uzyskanie satysfakcjonujących wyników w krótkim czasie. Zasięg strony zwiększa się również dzięki wdrażaniu niezawodnych metod oraz cyklicznym i starannym pracom specjalistów SEO.
Jakie są natomiast efekty pozycjonowania strony www?
Działania, które mają strategiczne, a więc i najważniejsze znaczenie w pozycjonowaniu stron internetowych to m.in.:
- tzw. audyt SEO, który obejmuje optymalizację strony oraz analizę linków przychodzących do strony
- odpowiednio dobrane i przemyślane pod kątem witryny słowa kluczowe
- optymalizacja treści
- optymalizacja wszystkich podstron witryny
- publikacja treści reklamowych firmy oraz odnośników czyli tzw. link building
- cykliczne monitorowanie efektów seo - a więc pozycji/widoczności w wyszukiwarce
- cykliczne analizy SEO oraz często analizy konkurencji
- bieżące oraz pod kątem zmian w algorytmie optymalizacje zarówno on-page jak ii off-page
Na czym polega pozycjonowanie w Google?
Głównym zadaniem pozycjonowania jest poprawienie pozycji stron internetowych, tak, aby stały się one bardziej widoczne dla internautów – potencjalnych klientów. Do znalezienia witryny www warto użyć obecnie najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie – Google.
Wyszukiwarka internetowa
Google to najszybsza i najłatwiejsza w obsłudze wyszukiwarka internetowa, która umożliwia znalezienie konkretnych informacji, produktów oraz usług poprzez wpisanie kluczowych słów. Ponad 90% polskich internautów wykorzystuje wyszukiwarkę Google. Stanowią oni również grupę potencjalnych klientów przede wszystkim dla firm, które pozycjonujemy.
Wyniki wyszukiwania Google - SERP
Wyniki wyszukiwania prezentowane przez wyszukiwarkę internetową to SERP (Search Engine Results Page). Google na każde wpisane hasło reaguje, wyświetlając listę stron – SERP’ów – odpowiadających kluczowej frazie. Wyróżnia się dwa typy wyników:
Wyniki organiczne (naturalne)
Są to wyniki, które Google przyjęło za najbardziej celne i uniwersalne dla wpisanego wyrażenia. Znajdują się one na pierwszej stronie i jest ich zazwyczaj dziesięć. Zazwyczaj, ponieważ pojawiają się już wyniki w mniejszej ilości jak i większej - uzupełnione np. o tak zwane wyniki hybrydowe (połączenie wyniku naturalnego z Mapą Google). Są to witryny pozycjonowane.
Linki sponsorowane (linki płatne)
Można je poznać po ikonie/napisie "Reklama". Widnieją nad wynikami naturalnymi, a także na samym dole strony, pod wynikami. Linki sponsorowane są płatną reklamą tekstową, za którą odpowiada usługa linków sponsorowanych Google Ads
Wyniki organiczne i płatne linki sponsorowane to jednak nie wszystko. W Google prezentowanych jest kilkadziesiąt różnych typów wyników, w tym m.in. obrazy, mapy, filmy z YouTube. Google stale optymalizuje jakość wyników wyszukiwania (SERP-ów), dążąc do spełnienia oczekiwań i wymagań internetowych użytkowników.
Ustalanie rankingu stron przez Google
Strony internetowe pojawiające się po wpisaniu frazy kluczowej przez internautę wyświetlane są w nie przypadkowej kolejności. To algorytm wyszukiwarki Google odpowiedzialny jest za pozycje danej strony www w wynikach wyszukiwania. Uwzględnia on ponad 200 specyficznych czynników. Głównym celem algorytmu jest przedstawianie takich stron internetowych, które w największym stopniu spełniają potrzeby użytkownika i pomagają znaleźć porządane informacje. Internauci korzystają z wyszukiwarki Google w celu:
- przeczytania porad dotyczących wyboru produktu lub usług
- znalezienia firmy wykonującej określoną usługę
- skorzystania z zakupów w sklepie internetowym
- zapoznania się z recenzjami produktów
- zapoznania się z opiniami o firmie
Poza tym algorytm Google bazuje także na innych czynnikach. Znaczenie ma renoma firmy, wiek domeny, jakość treści widniejących na stronie, a także ilość wartościowych linków zewnętrznych kierujących do strony. Jednak dokładne działanie algorytmu nie jest do końca określone. Google udostępnia jedynie sugestie, nazywane podstawami SEO, dotyczące tworzenia stron zgodnych z zasadami wyszukiwarki. Brak szczegółowych informacji sprawia, że uzyskanie najwyższej pozycji w rankingu stron www jest dużo bardziej skomplikowane.
Dlaczego pozycjonowanie stron jest takie ważne?
Każdego roku, usługa SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych ma coraz większe znaczenie w działaniach marketingowych zarówno dużych, jak i małych firm. Zalet korzystania z profesjonalnej obsługi pozycjonowania w wyszukiwarce Google jest naprawdę wiele. Wśród powodów popularności usługi SEO, wyróżnia się przede wszystkim:
- Google daje możliwość potencjalnym klientom znalezienie niezliczonej ilości informacji. Do dyspozycji użytkowników jest nie tylko wyszukiwarka, ale również mapy czy grafika. Ogromny potencjał w zapytaniach wpisywanych przez internautów – poprzez powiązanie sprecyzowanych słów kluczowych z prowadzoną działalnością, a także dostosowanie treści i charakteru strony do określonej grupy odbiorców.
- Większa wiedza osób zajmujących się rozwojem biznesu powiązana z realnymi możliwościami oraz poczynaniami przedsiębiorstw konkurencyjnych w zakresie pozycjonowania stron i reklamy internetowej.
Poniższe pytania, uświadamiają, jaki potencjał skrywa pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google. Oto one:
- Czy wybierając miejsce, rodzaj transportu, atrakcje oraz nocleg na wakacje korzystasz z wyszukiwarki Google?
- Czy przed wizytą u lekarza szukasz opinii o danym specjaliście w internecie?
- Czy porównujesz ceny produktów przy pomocy internetu?
- Czy przed zakupem zapoznajesz się z opiniami i recenzjami produktów?
- Czy sprawdzasz wiarygodność oraz renomę określonej firmy przed skorzystaniem z jej usług?
- Czy planując wynajem, kupno bądź sprzedaż domu sprawdzasz oferty w serwisach ogłoszeniowych i innych stronach poświęconych takiej tematyce?
- Czy Google jest Twoją docelową wyszukiwarką?
Dlatego tak ważne jest, aby Twoja strona internetowa była odpowiednio pozycjonowana i zajmowała jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe powiązane z prowadzoną działalnością. Potencjalni klienci mogą trafić na Twoją stronę właśnie bowiem poprzez pozycjonowane i prawidłowo dobrane słowa kluczowe.
Przyszłość wszystkich przedsiębiorstw działających na rynku opiera się na skutecznym pozycjonowaniu stron w wyszukiwarce Google. Znajdując się poza czołowymi wynikami wyszukiwanych nazw produktów lub usług można spodziewać się znacznego spadku przychodów. Optymalizowanie strony, pozycjonowanie oraz tworzenie silnej i godnej zaufania marki na rynku to działania wymagające nie tylko czasu, ale i dużych nakładów pracy, której podejmują się specjalistyczne firmy. Dlatego warto już na samym początku funkcjonowania przedsiębiorstwa zadbać o stworzenie, optymalizację oraz pozycjonowanie strony internetowej, aby jak najszybciej dogonić konkurencję, która zdążyła dostrzec potencjał w usłudze SEO i rozwinąć swój biznes.
Pozycjonowanie w Google, a odwiedziny użytkowników
Celem pozycjonowania strony www w wyszukiwarce Google jest osiągnięcie wysokiej pozycji, mieszczącej się w top 10. W efekcie witryna staje się bardziej widoczna w naturalnych wynikach wyszukiwania na kluczowe frazy nawiązujące do treści strony. Ilość odwiedzin strony zależy od dwóch celementów:
- Popularność frazy kluczowej – Dzięki temu, że Google dysponuje takim narzędziem, jak Keyword Planner, możliwe jest sprawdzenie średniej, miesięcznej wyszukalności na konkretną frazę.
- Pozycja strony na dobrze dobrane frazy kluczowe – Miejsce w top 10 w wynikach wyszukiwania znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że internauta wybierze właśnie tę stronę.
Jak dowodzą statystki, witryna www zajmująca pierwsze miejsce na daną frazę pozyskuje niemal 30% całego ruchu organicznego, co wynika z jego popularności.
Jakie korzyści niesie ze sobą skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w Google?
Na marketing internetowy składa się wiele działań, lecz dla przedsiębiorstw funkcjonujących lokalnie lub globalnie priorytetowe jest skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Ogrom korzyści wynikających z profesjonalnej usługi SEO sprawia, że promocja serwisów www stała się dla właścicieli internetowych biznesów niezbędna.
Strona internetowa widoczna dla potencjalnych klientów
Pozycjonowanie stron inernetowych w wyszukiwarce Google to odpowiedź na potrzeby użytkowników. Stosowana forma reklamy ma na celu zachęcić inernaute do świadomego wybrania danej witryny, aby zapoznać się z jej ofertą. W rzeczywistości frazy kluczowe nawiązujące do Twojego biznesu wpisywane są przez samego użytkownika, który z łatwością trafia na stronę, stając się potencjalnym klientem. Taki scenariusz ma miejsce, gdy Twoja witryna www zajmuje jedno z czołowych miejsc, wyprzedzając konkurencyjne strony.
Nieograniczony zasięg
Obecnie ponad połowa światowej populacji ma dostęp do Internetu. Z Google korzysta 92% polskich użytkowników, którzy łączą się z wyszukiwarką poprzez laptopy, komputery stacjonarne, tablety i smartfony. Usługa SEO sprawia, że witryna internetowa Twojej firmy wyświetla się zawszw w odpowiednim miejscu.
Przodowanie
Przyszłość w zakresie reklamy online jest bezpośrednio związana z pozycjonowaniem strony firmowej. Optymalizacji SEO pod wyszukiwarkę, jaką jest Google, wymaga każda witryna www. Skorzystanie z pomocy specjalistów to doskonała szansa na zyskanie przewagi nad konkurencją, a także wzmocnienie renomy swojej firmy.
Rozwój firmy
Pozycjonowanie strony internetowej pozwala trafić do większego grona potencjalnych klientów, co w rezultacie generuje zwiększenie dochodów. Dodatkowo, pojawienie się większej ilości odbiorców daje więcej możliwości, a co za tym idzie, zwiększenie oferty usług lub produktów.
Grupa odbiorców
Dzięki temu, że Google udostępnia takie narzędzia, jak Keyword Planner możliwe jest przeglądanie i weryfikowanie kombinacji słów kluczowowych, wpisywanych przez potencjalną grupę odbiorców. Uzyskanie takich danych pozwala na sprostanie potrzebom potencjalnych klientów poprzez odpowiednie dopasowanie fraz odnoszących się do oferty przedstawianej przez firmę.
Budowanie wizerunku firmy
Korzystanie z usługi pozycjonowania oznacza dbałość o wizerunek firmy. Wysokiej jakości treści prezentowane na stronie wskazują, że działalność prowadzona jest z wielkim zaangażowaniem, a przede wszystkim niezaprzeczalnym profesjonalizmem. Poza tym wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w Google powodują, że wzrasta zaufanie klientów do firmy oraz prestiż marki.
Długofalowe rezultaty
Opracowanie skutecznej strategii, optymalizacja strony, czy uzyskanie zaufania w wyszukiwarce Google jest czasochłonne. Zwiększony ruch na stronie zauważyć można dopiero po kilku tygodniach pracy. Jednak wypracowane efekty nie ulegają zapomnieniu tak szybko i długo pozwalają utrzymać satysfakcjonującą pozycję.
Opłacalna inwestycja
Mimo, że usługa SEO nie należy do najtańszej formy promocji firmy, to przynosi najlepsze efekty. Porównując ceny reklam w powszechnych mediach, jak telewizja, czy gazety, ze zwrotem z inwestycji w pozycjonowanie strony internetowej, wniosek nasuwa się jeden. Poza tym firma HXL oferuje bezpłatne przygotowanie wyceny.
Jakie strony potrzebują pozycjonowania?
Usługa pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google jest przeznaczona do każdej witryny www i branży. Pozycjonować można:
- Strony internetowe należace do firm
- Sklepy internetowe i stacjonarne
- Portale, blogi i porównywarki
Pozycjonowanie stron uwzględniać może:
- pozycjonowanie lokalne
- pozycjonowanie ogólnopolskie
- pozycjonowanie szerokie
Czy warto podjąć współpracę z agencją SEO?
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google to skomplikowany proces, wymagający specjalistycznej wiedzy z m.in. technicznej optymalizacji stron, czy tworzenia atrakcyjnych treści. Content musi być na tyle unikatowy i dobry, aby w naturalny sposób pozyskiwał linki przychodzące, pozwalające na skuteczne pozycjonowanie.
Podjęcie współpracy z profesjonalną Agencją SEO to zaoszczędzenie ogromnej ilości czasu, a także uzyskanie wysokiej jakości usług pozycjonowania, polegających na:
- stałej analizie treści i struktury strony www
- prowadzeniu i zarządzaniu kampaniami w Internecie
- doradztwie technicznym na temat projektowania i optymalizacji witryn
- badaniu i doborze właściwych słów kluczowych
- optymalizacji i tworzenii wartościowych treści
- szkoleniach i konsultacjach w zakresie SEO
- analizie metod wykorzystywanych przez witryny konkurencyjne
- ekspertyzach dotyczących konkretnych rynków lub obszarów geograficznych
Proces pozycjonowania w firmie HXL
HXL to firma zatrudniająca doświadczonych ekspertów w branży marketingu internetowego, którzy opracowali skuteczny system promocji stron internetowych w wyszukiwarkach, takich jak np. Google. Wielopłaszczyznowość działań procesu profesjonalnego pozycjonowania stron w Google wymaga idndywidualnego podejścia zarówno do opracowywanego planu, jak i realizacji projektu. Działania związane z pozycjonowaniem stron dzielą się na grupy:
Działania on-site (on-page)
To czynności optymalizacyjne, które wykonuje się bezpośrednio na stronie. Wpływają na jej wygląd witryny, sposób użytkowania oraz jakość kodu źródłowego. Zakres tych prac obejmuje:
- optymalizacje kodu
- optymalizacje treści
Działania off-site (off-page)
To czynności, które wykonuje się poza stroną internetową. Mają wpływ na pozycję oraz widoczność strony w wyszukiwarce Google. Zakresy tych prac obejmuje:
- link bulding – zdobywanie wartościowych linków do strony
- content marketing – tworzenie i publikacja wartościowych treści
Analityka internetowa – to czynności polegające na analizie danych użytkowników stron internetowych. Prace te pozwalają wyciągnąć sensowne wnioski dotyczące wdrożenia kolejnych działań lub zmian optymalizacyjnych, a także kierunku rozwoju witryny. Do analityki internetowej wykorzystuje się takie narzędzia Google, jak m.in. Google Analytics i Google Search Console.
Usługa pozycjonowania oferowana przez firmę HXL to proces uwzględniający tylko i wyłącznie takie działania, które pozwalają na skuteczną promocję stron internetowych.
Pozycjonowanie - Audyt SEO i optymalizacja strony internetowej
Kompleksowa usługa SEO to przede wszystkim znajdowanie i likwidowanie słabych stron określonych witryn internetowych. To także planowanie i nanoszenie poprawek, które pozytywnie wpływają na pozycję strony, jej zasięg i widoczność dla użytkowników. Jednak przed rozpoczęciem prac, jedną z najistotniejszych kwestii jest przeprowadzanie analizy technicznej strony internetowej pod kątem ponad 200 unikalnych wskazówek, które dyktuje algorytm Google. Kolejne prace optymalizacyjne skupiają się na indywidualnych potrzebach serwisu. Realizuje się w odpowiedniej kolejności, tak, aby przyniosły oczekiwane rezultaty.
Przy współpracy z naszymi klientami realizujemy wspólnie m.in. następujące analizy oraz zaawansowane technicznie działania pozycjonerskie i programistyczne:
- optymalizacja serwisu w zakresie dostępności stron dla robotów wyszukiwarek
- optymalizacja ilości, długości i jakości nagłówków - tak zwane "header" h1, h2 itd.
- analiza i wdrożenie wybranych dla danej branźy danych strukturalnych
- optymalizacja meta tagów "title" czyli tytuły podstron widoczne w wynikach wyszukiwarki
- optymalizacja meta tagów "description" czyli opisów podstron, które również są widoczne w wynikach wyszukiwarek, wskazując potencjalnym klientom o czym jest dana podstrona
- usunięcie istniejących jak i zapobieganie powstawaniu możliwych duplikatów podstron na pozycjonowanej witrynie poprzez wdrożenie/weryfikacje przekierowań oraz analizę linków wewnętrznych
- analiza pliku robots.txt, a jeśli nie istnieje - utworzenie i jego optymalizacja
- dodanie odpowiednio sformatowanych danych teleadresowych
- analiza i optymalizacja nawigacji wewnętrznej
- normalizacja adresów URL - długość oraz przyjazność dla użytkowników (tzw. przyjazne linki)
- zablokowanie serwisu przed indeksowaniem pustych stron oraz stron mało wartoścowych, czyli o małej ilości treści
- zablokowanie serwisu przed indeksowaniem nieprzyjaznych adresów tworzących duplicate content (poprzez dodatkowe parametry w adresie url tworzone przez silnik strony lub zmienne sesji)
- analiza i poprawienie prędkości wczytywania strony
- analiza responsywności całej witryny pod kątem dostosowania do urządzeń mobilnych
- utworzenie mapy witryny w formacie XML lub jeśli istnieje - jej weryfikacja
- sprawdzenie poprawności działania/wyświetlania strony błędu tzw. 404
- analiza obrazów/grafik - uzupełnienie kluczowych dla pozycjonowania atrybutów ALT oraz ewentualna optymalizacja grafik
- optymalizacja nagłówków HTTP oraz przekierowań
- optymalizacja pozostałych istotnych elementów kodu HTML
Audyty pozycjonowania stron obejmują również analizę pod kątem stosowania technik niezgodnych z wytycznymi Google, w tym:
- strony przejściowe tzw. doorway pages
- skopiowane treści, które często tworzą duplicate content
- treści generowane automatycznie - często bez ładu i składu
- systemy wymiany linków tzw. SWL
- maskowanie
- ukryty tekst, linki i inne elementy strony www
- upychanie słów kluczowych tzw. keyword stuffing
- złośliwe strony
- niejawne przekierowania
Umieszczanie wartościowych treści na stronie
Teksty publikowane na stronach internetowych podlegają skrupulatnej analizie, ponieważ stanowią jeden z najważniejszych czynników, wpływający na miejsce w rankingu pozycjonowanej strony. To dlatego, że wyszukiwarka Google jest wyszukiwarką tekstową, więc merytoryczne treści, które odpowiadają potrzebom internautów mają ogromne znaczenie.
Cenną wskazówką dla Wembasterów jest tworzenie treści bogatych w słowa kluczowe. Ponadto strona powinna wyróżniać się przejrzystością. Warto zwrócić również uwagę na:
- unikalność
- jakość
- merytoryczność
- długość
- stosowanie Call To Action (CTA) – wezwania do działania
- ogólną prezentację i czytelność
- zastosowanie i struktury nagłówków
Publikacja linków – link building
Usługa SEO, oferowana przez Naszą firmę HXL, obejmuje również zdobywanie linków zewnętrznych, które wspomagają pozycjonowanie strony internetowej, a także zwiększą popularność witryny.
Pojęcie link building oznacza pozyskiwanie wartościowych linków kierujących bezpośrednio do określonej witryny internetowej. Zdobywanie takich odnośników to jeden z trudniejszych etapów SEO, ale jednocześnie bardzo istotny. Dzięki publikacji linków możliwe jest przeprowadzanie działań promocyjnych na zewnętrznych serwisach. Niezwykle ważna jest staranność w doborze wartościowych stron www, w których zostają opublikowane informacje dotyczące oferty przedsiębiorstwa, a nawet lokalizacji. Tylko odpowiednie linki zewnętrzne skutecznie wpłyną na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google oraz promocję marki.
Prace związane z link building obejmują także dokonywanie analizy obecnego profilu linkowego oraz analizę profili linkowych firm konkurencyjnych. Dokonywana analiza uzwględnia następujące elementy:
- liczba oraz jakość aktualnych linków prowadzących do witryny
- rodzaje oraz treści użyte w anchor-tekst
- otoczenie/tematyczność/lokalizacja linków
- typ linków: nofollow, dofollow, tekstowe, obrazkowe i inne
Uzyskane informacje usprawniają realizację skutecznego planu pozycjonowania strony oraz linkowania witryny.
Kontrolowanie efektów i raportowanie
Na widoczność wytryny w wyszukiwaniach wyszukiwarki Google wpływa wiele działań SEO polegających na stałej optymalizacji. Ważne jest również regularne monitorowanie efektów prac nad poprawą widoczności wytryny www i raportowanie wyników.
Do cyklicznych obserwacji specjaliści wykorzystują zarówno autorskie narzędzia, jak i te oferowane przez Google, np. Google Search Console oraz Google Analytics.
- Usługa Google Search Console pokazuje, jak dana witryna postrzegana jest przez wyszukiwarke Google, co pomaga ją odpowiednią zoptymalizować i uzyskać satysfakcjonującą pozcyję.unikalność
- Natomiast narzędzie internetowe, jakim jest Google Analytics dokonuje analizy statystyk stron internetowych oraz umożliwia generowanie wielu rodzajów raportów dotyczących m.in. aktywności na stronie, wskaźników konwersji i ROI. Comiesięczne raporty skutecznie przyśpieszają pozycjonowanie witryn.
Profesjonalne doradztwo w zakresie pozycjonowania stron internetowych
Na sukces współpracy składa się kilka istotnych elementów. Jako firma z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu stron internetowych nie tylko dokonujemy optymalizacji witryn www, ale także staramy się zachęcić klientów do poznania i zrozumienia działania wyszukiwarki Google oraz wprowadzania cyklicznych zmian, oddziałujących na osiągane wyniki. Poza tym Nasi eksperci oferują profesjonalne doradztwo w takich sprawach jak:
- analiza treści lub struktury witryny
- projektowanie treści na serwisie
- wszelkie porady techniczne na temat projektowania witryn
- weryfikacje konkretnych rynków lub obszarów geograficznych
- badanie słów kluczowych
- zarządzanie kampaniami rozwoju firmy w sieci
Wybór najlepszych rozwiązań, często jest problematyczny, szczególnie, jeśli dana dziedzina jest dla Nas obca. Dlatego firma HXL pomaga klientom podejmować najbardziej korzystne decyzje, prowadzące do osiągania zamierzonych rezultatów.
Cykliczne analizy, optymalizacje, rekomendacje
Aby strona internetowa klienta znajdowała się wysoko w rankingu Google i wyróżniała się na tle konkurencji eksperci z firmy HXL systematycznie śledzą trendy oraz wprowadzają modyfikacje optymalizacyjne.
Celem funkcjonowania każdej wyszukiwarki, w tym wyszukiwarki Google, jest dostarczanie internautom jak najbardziej triafionych wyników odpowiadających ich potrzebom. Jest to też główny powód stałych zmian zachodzących w algorytmach wyszukiwarek. Google każdego roku przechodzi kilkanaście tysięcy testów, skutkujących wprowadzeniem setki zmian, które wpływają na jakość zwracanych wyników wyszukiwania.
Ilość dokonywanych modyfikacji sprawia, że zespół HXL zajmujący się pozycjonowaniem stron internetowych musi dokonywać bieżących korekt na stronie, jak i poza nią, jednocześnie interesować się nowościami w branży, dokonywać cyklicznych analiz oraz testów optymalizacyjnych. Są to czynności pracochłonne, wymagające skupienia i skrupulatności. Jednakże odpowiedno przeprowadzone działania owocują zdobyciem i utrzymywaniem wysokich pozycji w rankingu Google.
Bezpłatna wycena/konsultacja
HXL Sp. z o.o.
Plac Solny 15
50-062 Wrocław
(+48) 781 169 509