Pozycjonowanie zagraniczne
Prowadzenie stron internetowych w kilku wersjach językowych staje się coraz bardziej popularne, ponieważ pozyskiwanie klientów z całego świata przy pomocy Internetu jest bardzo łatwe, szybkie i wygodne. Metoda ta cieszy się szczególnym zainteresowaniem wśród właścicieli dużych przedsiębiorstw. Jednak samo posiadanie witryny www w różnych wersjach językowych jest niewystarczające. Tylko skuteczne pozycjonowanie zagraniczne umożliwia dotrzeć do użytkowników z innych krajów.
Mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie zagraniczne niemalże niczym nie różni się od standardowych działań SEO. Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku należy bowiem dokonać optymalizacji strony, odpowiedniej analizy jej aktualnej kondycji, czy też innych prac on-page i off-page. Celem pozycjonowania międzynarodowego jest również wypracowanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych, tylko że takich jak m.in. google.de, czy google.co.uk. Dlatego witryna musi być dostosowana do wymagań określonego rynku zagranicznego, czyli do:
- funkcjonowania lokalnych firm konkurencyjnych
- sposobu wyszukiwania usług i produktów przez internautów
- praktyk wykorzystywanych w danej branży
Mimo takich samych reguł optymalizacyjnych dla stron warto zapoznać się z różnicami kulturowymi, czy ekonomicznymi, które obowiązują w innych krajach, ponieważ może to przyczynić się do sukcesu realizowanego projektu.
Jak wygląda proces pozycjonowania zagranicznego?
W pozycjonowaniu stron internetowych w zagranicznych wersjach wyszukiwarki Google istotne jest dokonywanie analiz rynku, na którym planowane jest rozpoczęcie prac. Dążąc do osiągnięcia przewagi nad liderami SEO w konkretnym kraju, należy wprowadzać regularne zmiany i efektywne działania. Zajęcie wysokiej pozycji może potrwać nawet kilka miesięcy, a stosowanie tego typu promocji firmy generuje niemałe koszty, lecz przynosi zaskakujące efekty i niezaprzeczalnie wpływa na rozwój biznesu.
Najdroższym rozwiązaniem jest stworzenie nowej strony na osobnej domenie uwzględniającej rozszerzenie dla wybranego rynku, np. domena.sk, domenta.it, domena.es, domena.fr, co pozytywnie wpływa na budowanie zaufania zagranicznych internautów. Poza tym domeny krajowe jednoznacznie wskazują kierunek geograficzny, przez rozdzielność domen zapewniają większe bezpieczeństwo w pozycjonowaniu, a także nie wymagają, aby serwer znajdował się w konkretnej lokalizacji. Wadą uruchomienia nowej strony są restrykcyjne zasady dotyczące domen ccTLD, a także niewielka dostępność nazw.
Jedną z obowiązkowych czynności w pozycjonowaniu zagranicznym jest wykonanie audytu SEO dostosowanego do zasad państwa, w którym firma będzie funkcjonować.
Przydatne w takiej sytuacji są specjalistyczne narzędzia do analizy SEO oraz Google Search Console, umożliwiające m.in. sprawdzenie zaindeksowania witryny www, obecnej pozycji w wyszukiwarce, występowania duplikatów, czy dopasowania do urządzeń mobilnych. Wszystko to pozwala uzyskać kompleksowe informacje o domenie. Dopiero po wykonaniu tych prac, specjaliści mogą rozpocząć optymalizację strony oraz publikowanie treści w języku ojczystym i wybranym języku obcym. Aby podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwarki Google, konieczne jest również właściwe nasycenie tekstów frazami kluczowymi w każdym, wybranym języku.
Rynek zagraniczny pozwala na działania przy pomocy subdomen (adresów internetowych powstałych w ramach istniejących już domen głównych), podstron w języku obcym oraz odrębnego serwisu. Dzięki wdrożeniu jednej z opcji proces zwiększenia widoczności strony będzie znacznie skuteczniejszy.
Pozycjonowanie subdomen czy podstron w zagranicznej wersji Google jest z kolei znacznie tańszą usługą, lecz nie zawsze przynosi szybkie i zadowalające efekty. Co prawda, zarówno do subdomen, jak i podkatalogów można stosować w Google Search Console kierowanie geograficzne. To już rozpoznanie kierowania lokalizacyjnego tylko po adresie URL jest niemożliwe. Ponadto pozycjonowanie podkatalogów wymaga jednej lokalizacji serwera i w przypadku trudności dla pojedynczej wersji jest ryzyko nałożenia kary na całą domenę.
Dlatego SEO stron obcojęzycznych powinni zajmować się osoby posiadające wieloletnie doświadczenie w branży oraz wiedzę i umiejętności, które sprawiają, że mogą świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Tacy specjaliści tworzą zespół przedsiębiorstwa HXL. Zlecenie pozycjonowania zagranicznego początkującym pozycjonerom może sprawić, że strona, zamiast znajdować się w czołówce rankingu Google, będzie na samym końcu, lub co gorsza, stanie się całkowicie niewidoczna dla użytkowników. Taki scenariusz ma miejsce, kiedy na serwis zostają nałożone filtry, ponieważ boty internetowe wydały niekorzystną opinię o danej witrynie www. Niestety zniesienie kary jest trudne i bardzo czasochłonne. Jeśli więc zależy Ci na tym, aby strona Twojej firmy znalazła się w rękach profesjonalistów, skontaktuj się z agencją reklamowa HXL
Nasza firma bezwzględnie proponuje, a nawet nalega wykupienie nowej domeny z odpowiednim rozszerzeniem danego kraju/wyszukiwarki aby skuteczność pozycjonowania w tej kwestii sięgała 100%. Koszt natomiast domen zagranicznych zazwyczaj nie odbiega od naszej domeny .pl, a nawet często utrzymanie jest tańsze, w zależności od wybranego operatora domen
Na jakich działaniach koncentruje się SEO zagraniczne?
Przed optymalizacją strony internetowej, istotne jest wykonanie analizy wyników dla słów kluczowych powiązanych z określoną branżą. Wystarczy przejrzeć kilka z nich, aby wyciągnąć sensowne wnioski. Obecność domen w czołówce świadczy o ich wartości, mocy, wieku, a także zdobyciu zaufania wyszukiwarki oraz internautów. Uzyskanie przewagi wymaga podjęcia dynamicznych prac z zakresu pozycjonowania. Utrudnienie stanowi także fakt, że są kraje, na których rynek SEO istnieje dłużej (np. w USA) niż w naszym kraju. Z tego względu konkurencja jest znacznie silniejsza i z większym zaangażowaniem podchodzi do takich spraw jak optymalizacja stron internetowych pod kątem wskazówek algorytmu Google.
Aby nie odstawać od konkurencji, pozycjonowanie zagraniczne powinno skupiać się na takich kwestiach jak:
Efektywna optymalizacja strony internetowej pod zagraniczną wersję wyszukiwarki, np. angielską, polega na maksymalnej eliminacji słów lub wyrażeń w ojczystym języku i przygotowaniu treści zachęcających internetów do pozostania w serwisie. Dzięki temu Google.co.uk zaakceptuje i uzna stronę za „angielską”. Minimalna ilość tekstu w języku obcym sprawi, że rezultaty nie będą satysfakcjonujące.
Kolejnym zadaniem, które wymaga poświęcenia czasu i niezwykłej precyzji jest dobór słów kluczowych, na których opiera się pozycjonowanie zagraniczne. Niestety, ale każdy język jest na swój sposób specyficzny i bogaty w wiele wyrażeń potocznych, czy związków wyrazowych, które wskazują pewną ustaloną łączność, ale trudno zrozumieć ich dosłowny sens. Dlatego tak ważne jest staranne sprawdzanie znaczenia poszczególnych słów, aby uzyskać właściwe i wartościowe frazy kluczowe.
Nieodłącznym elementem usługi SEO, w tym również pozycjonowania zagranicznego jest pozyskiwanie linków zewnętrznych o właściwej lokalizacji geograficznej oraz poprawnej wersji językowej. Zakres działań w tej dziedzinie obejmuje budowanie zaplecza tematycznego oraz zdobywanie linków wartościowych blogów, katalogów i serwisów nawiązujących do określonej branży. Ważne jest również to, aby źródło linków było dość urozmaicone.
Pozycjonowanie zagraniczne – korzyści
Każdego roku ilość firm decydujących się na rozpowszechnianie oferowanych usług lub produktów poza obszar swojego kraju wzrasta. Jednak wysoka pozycja w wynikach Google w polskiej wersji nie przekłada się na rynek zagraniczny.
Strona, zaczynając działanie w innym państwie, jest całkowicie nieznana dla obcojęzycznej wyszukiwarki oraz użytkowników. W takiej sytuacji istotne jest rozpoczęcie od podstaw pozycjonowania, skupiających się na analizach, frazach kluczowych, a przede wszystkim optymalizacji witryny www pod nowe kryteria.
Mimo że zadanie to nie należy do najprostszych i wymaga znajomości specyfiki określonego rynku, to niesie wiele korzyści, takich jak m.in.:
- Dotarcie do internautów z całego świata
- Długofalowe efekty w postaci utrzymania wysokiej pozycji
- Większa konwersja
- Wzrost zysków
- Rozwój firmy
- Popularność marki
Dla kogo jest pozycjonowanie zagraniczne? Tak naprawdę ograniczenia nie istnieją. Jednakże ta usługa powinna szczególnie zainteresować osoby prowadzące własną działalność gospodarczą w m.in. branży:
Turystycznej
Posiadając hotel, czy inne miejsce noclegowe, warto pozyskiwać klientów nie tylko z Polski, ale również z zagranicy. Potencjalny klient może trafić na Twoją stronę tylko i wyłącznie, jeśli jest ona dla niego widoczna i znajduje się w top 10 rankingu Google.
Freelancer'skiej
Pracując z domu, możliwe jest oferowanie usług osobom z całego świata. Natomiast zagraniczne współprace, czy umowy mogą wielokrotnie zwiększyć dotychczasowy przychód.
Transportowej
Z reguły przewóz ludzi, czy towarów odbywa się nie tylko na terenie kraju, ale i Unii Europejskiej, a nawet poza jej granicami. Skuteczne SEO zagraniczne sprawi, że firma rozwinie się poprzez zdobycie nowych klientów.
Agencji pracy
Zagraniczni przedsiębiorcy coraz chętniej zatrudniają pracowników z innych krajów, lecz aby ogłoszenia były widoczne dla obcokrajowców, konieczne jest wypromowanie strony na innych rynkach niż tylko Polski.
Blogerskiej
Prowadząc bloga, warto zwrócić uwagę na większe zyski z reklam zagranicznych. Poza tym, wybierając pozycjonowanie za granicę, można zdobyć znacznie większe grono odbiorców.
Pozycjonowanie za granicą jest często droższe niż na Polskę, lecz to bardzo opłacalna inwestycja, która zwraca się wraz z upływem czasu. Chcąc wybrać profesjonalną agencję reklamową, skontaktuj się z działem obsługi klienta naszej firmy HXL. Skutecznie realizujemy strategie SEO zagranicznego, tym samym pomagając właścicielom przedsiębiorstw osiągnąć wymarzony sukces.
Bezpłatna wycena/konsultacja
HXL Sp. z o.o.
Plac Solny 15
50-062 Wrocław
(+48) 781 169 509